Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stupidní reklamy? Jasně, lidi jsou blbci a my jsme v médiích!

17. 09. 2007 7:25:00
Rád se dívám na reklamy, především na ty, které jsou zajímavě natočené, mají vtip a třeba i zajímavou pointu. U některých výrobků, jako jsou prací prášky nebo přípravky na mytí nádobí, beru už jako normál určitou pokleslost. Ale to co jsem viděl několikrát v poslední době mě přinutilo napsat tento článek.

Reklamy sleduji již dlouho a pravidelně chodím na jejich promítání do kin na akci Noc reklamožroutů, kde se představují stovky reklam v šestihodinovém pásmu. Také jsem v několika reklamách hrál malé roličky a jednu dokonce i natáčel sám. Takže vím, jak je někdy náročné vymyslet zajímavou a zapamatovatelnou reklamu. O to se snaží reklamní agentura, která tyto svá kreativní dílka nabízí klientovi. Ten má následně poslední slovo a vždy toto poslední slovo rozhoduje jak bude reklama v konečné podobě uvedena v médiích.

Vzpomínám na ohlasy na reklamu na Fidorku s názvem Když musíš, tak musíš! Pro připomenutí, holčička na chodíku viděla, jak v projíždějícím kabrioletu jedí fidoku, na kterou dostala chuť. Když auto zastavilo na přechodu, hodila na auto svoji panenku, tím se aktivoval airbag a zaklesnutí pasažeři se nemohli bránit, když jim holčička fidorku ukradla. Tuto reklamu řešila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a bylo pozastaveno její uvádění v médiích.

Nyní máme další perličku. Jedná se o reklamu na obchod s výpočetní technikou - ALZA.cz.Tuto společnost znám, koupil jsem si u ní počítač a různá multimedia. Ceny dobré i servis. O to víc mě překvapilo, co jsem viděl na obrazovce České televize. Není to přímo klasický půlminutový spot, ale jen sponzor pořadu, konkrétně třikrát za hodinu se toto reklamní sdělení objeví v Dobrém ránu s Českou televizí. Zelený panáček se vynoří za notebookem a jde blíž k obrazovce. Najednou vyndá za zády schované kladivo a „rozbije" divákovu obrazovku. Poté se směje a velmi radostně zakřičí: „Ha, ha, ha, a máš to rozbitý!". Po tomto velmi nepřejícím chování průvodní hlas říká, že Alza je obchod s počítači a elektronikou. Když jsem to viděl poprvé, nevěřil jsem, co je možné do televize protlačit. Jaká reklamní agentura tohle mohla vyprodukovat? Nebo je to dílko přímo marketingového oddělení Alzy vedené paní Pospíšilovou? To si skutečně myslí, že jsou diváci tak tupí? Škodolibá radost, že jsme jim něco rozbili a koupí si to u nás? No to snad ne! To mi připomíná případ jednoho sklenáře, který velmi ochotně nabádal své děti, aby se účastnily demonstrací a dal jim baťoh plný kamení. A skutečně od dalšího dne měl zakázek habaděj!

Reklama jistě chtěla zapůsobil na českou povahu, že když má soused kozu, tak ať mu chcípne, když já žádnou nemám. Tato reklama, alespoň na mě zapůsobila přesně opačně! Proč bych si měl kupovat nějaké věci od společnosti, která rozbíjí lidem věci, aby prodala sama víc? A navíc s takovou škodolibou radostí?

Doufám, že se Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se touto reklamou bude co nejdříve zabývat, bude poté stažena z vysílání a hlavně si diváci uchovají svůj rozum! Co se třeba zamyslet, proč kupovat elektroniku právě u této společnosti, která vnímá diváky jako přihlouplá individua, kterým se navíc ještě nezkrytě cynicky vysmívá?

Autor: Miroslav Oupic | pondělí 17.9.2007 7:25 | karma článku: 18.17 | přečteno: 3444x


Další články blogera

Miroslav Oupic

Šéfovi cyklistického svazu je Sáblíkové líto, nám je líto, že ještě neodstoupil...

Šéf českého cyklistického svazu Marián Štetina ještě asi nepochopil, do jaké závažné situace se dostal, ale nejen sám, svaz, Martinu Sáblíkovou, ale celou českou cyklistiku před domácími fanoušky a i před celým sportovním světem.

11.8.2016 v 9:42 | Karma článku: 40.30 | Přečteno: 3412 | Diskuse

Miroslav Oupic

Boží mlýny melou pomalu, ale jistě - naštěstí i na Jihomoravském krajském úřadě

Tak a je to venku! Utajovaná lobbistka Jana Mrencová přišla o své utajení a hejtman Michal Hašek o neochvějnost své "křišťálově čistého" zatloukání. Pokud si vzpomínáme, nebylo to poprvé...

4.8.2016 v 8:30 | Karma článku: 27.12 | Přečteno: 979 | Diskuse

Miroslav Oupic

Nešikanujte zaměstnance, že chtějí zkvalitnit svoji práci

České dráhy brání svým zaměstnancům, konkrétně průvodčím, aby mohli důstojně a pohodlněji vykonávat svoji pracovní činnost. Někteří z nich si totiž sami a za své zakoupili německé brašny, aby jich nemuseli nosit několik.

30.7.2016 v 11:57 | Karma článku: 35.40 | Přečteno: 3804 | Diskuse

Miroslav Oupic

Nemůžeš mít děti? Tak plať!

A máme tady zase lahůdku–návrh z ministerstva práce a sociálních věcí ohledně nových sazeb sociálního zabezpečení: čím více má kdo dětí, tím bude mít nižší odvody. Tedy i naopak–nemůžeš mít dítě? Tak si zaplať, vyvrheli

5.2.2016 v 8:40 | Karma článku: 24.53 | Přečteno: 1440 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Lubomír Stejskal

Večery se strýčkem Jaromírem

Kdekdo má svého strýčka. Stanislav Grooss měl bohatého strýčka Vika, prezident Zeman má strýčka Si (tak prý mu familiárně říkají jeho poddaní) neboli prezidenta komunistické kontinentální Číny. A diváci TV Barrandov?

21.2.2018 v 17:07 | Karma článku: 16.40 | Přečteno: 313 | Diskuse

Tonička Plíšková

Obrovský obrazec na jablonecké přehradě v ledu a sněhu

Nevěřila jsem svým očím, když jsem spatřila zprávu v jabloneckém deníku. Veliké kruhy na ledu bývají časté na severu Evropy i na Bajkalu.U nás se objevují kruhy na vodě, na ledu i v ledu, kruhy na Bajkalu jsou vidět i z vesmíru.

21.2.2018 v 15:05 | Karma článku: 9.03 | Přečteno: 533 | Diskuse

Karel Stryczek

Ester Ledecká povýšila NBC na královnu falešných zpráv

Americká televize NBC ve svém přímém přenosu prohlásila Annu Veithovou za olympijskou vítězku a přepnula z probíhajícího superobřího slalomu na krasobruslení. Vítěznou jízdu Ester Ledecké později odvysílala potupně ze záznamu.

18.2.2018 v 8:25 | Karma článku: 41.68 | Přečteno: 3577 | Diskuse

Robert Troška

Organizátoři levicového happeningu-perfektně připravené divadlo proti kardinálu Dukovi

Jedno se exhibicionistům ve středu na Hradčanském náměstí musí uznat, dokázali v médiích vytvořit pocit „spontánnosti a upřímnosti“ i když opak byl pravdou. Měli vše do puntíku připravené včetně strnule působících dialogů.

16.2.2018 v 12:08 | Karma článku: 42.86 | Přečteno: 2686 | Diskuse

Denis Doksanský

Když se kácí les, lítají třísky…

To, že se novináři a prezident Zeman nemají příliš rádi, nikoho nepřekvapuje. Nikdo o sobě a své profesi neslýchá rád negativní slova či urážky. Novináři je slýchají...

12.2.2018 v 20:14 | Karma článku: 27.95 | Přečteno: 869 | Diskuse
Počet článků 103 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2741

Scenárista, dramatik, spisovatel a textař, autorské stránky: www.oupic.com





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.